Skip to content

Έρευνα για λέξεις-κλειδιά (keyword research)

2012/09/13

Η έρευνα για τις λέξεις-κλειδιά είναι ένα από τα πρώτα βήματα στο  Onpage SEO. Σίγουρα  μπορούμε να επιλέξουμε εμπειρικά (στα «τυφλά» δηλαδή…) λέξεις-κλειδιά που θεωρούμε ότι θα έχουν απόδοση, αλλά πολύ συχνά τέτοιου είδους εικασίες  δεν είναι αποτελεσματικές… Η έρευνα για τις λέξεις-κλειδιά (keyword research) πρέπει να γίνεται για κάθε μία  σελίδα του ιστοχώρου μας. Αυτή η διαδικασία μπορεί να είναι σχετικά απλή και γρήγορη για μια μικρή ιστοσελίδα, ενώ μπορεί να είναι εξαιρετικά επίπονη για ένα  για ένα μεγάλο website.

Μπορούμε να ξεκινήσουμε την  έρευνα χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο έρευνας για τις λέξεις-κλειδιά που έχουν συνάφεια με το αντικείμενό μας.  Στη διαδικασία της  εύρεσης λέξεων-κλειδιών  αναζητάμε τις πιθανές λέξεις-κλειδιά με τις  οι χρήστες θα αναζητούσαν το προϊόν ή την υπηρεσία μας.  Η Google ανανέωσε πρόσφατα στο google.adwords  το εργαλείο λέξεων-κλειδιών και  το  παρέχει για δωρεάν. To εργαλείο εύρεσης λέξεων-κλειδιών στο google.adwords  θα μας δώσει με τον αριθμό των μηνιαίων αναζητήσεων για κάθε προτεινόμενη λέξη ή φράση σε τοπικό επίπεδο αλλά και συνολικά  και μια εκτίμηση   για το αν ο ανταγωνισμός για τη συγκεκριμένη λέξη-κλειδί είναι υψηλός, μεσαίος ή χαμηλός. Ο ανταγωνισμός σχετίζεται συνήθως, με τον αριθμό των αναζητήσεων. Όσο μεγαλύτερος είναι ο όγκος αναζήτησης, τόσο υψηλότερος είναι η ανταγωνισμός είναι για αυτές τις λέξεις-κλειδιά.

To εργαλείο εύρεσης λέξεων-κλειδιών στο google.adwords προσφέρει μια  λίστα από προτεινόμενους όρους,  σχετικούς με τις λέξεις που επιλέξαμε. Αν για παράδειγμα ορίσουμε στο εργαλείο την φράση: » έρευνα για λέξεις κλειδιά», θα μας δώσει ως ιδέες τα εξής:»προωθηση ιστοσελιδων», «βελτιστοποίηση ιστοσελίδων», «προώθηση ιστοσελίδων«, «τι είναι το seo».. Το επόμενο βήμα είναι να εντοπίσουμε τις λέξεις-κλειδιά που είναι οι πλέον κατάλληλες. Εδώ  πολλοί webmasters  κάνουν ένα κοινό λάθος. Δίνουν πολύ μεγάλη σημασία στον όγκο  αναζητήσεων και όχι αρκετή προσοχή ως προς το αν οι αναζητήσεις είναι πραγματικά σχετικές με το περιεχόμενο του site. Η καλύτερη προσέγγιση είναι να αγνοήσουμε  τους αριθμούς του όγκου αναζήτησης  αρχικά και να επιλέξουμε τις λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται περισσότερο με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας.

Καλό είναι  να επιλέγουμε τις λέξεις-κλειδιά που όχι μόνο θα αυξήσουν την κίνηση του ιστοτόπου, αλλά  θα   αυξήσουν το ROI (Return on investment ). Καλύτερα να προτιμήσουμε  long tail keywords  (φράσεις-κλειδία) που  μπορεί να έχουν  μικρότερο όγκο αναζητήσεων, αλλά εάν η ιστοσελίδα έχει   καλή θέση στα SERP’s στους συγκεκριμένους όρους, να αποδώσουν περισσότερα. Επιλογή των λέξεων-κλειδιών είναι μια δυναμική διαδικασία.  Αφότου επιλέξουμε  τις λέξεις-κλειδιά και ξεκινήσουμε την βελτιστοποίηση, ελέγχουμε  τα στατιστικά στοιχεία σε μηνιαία ή τριμηνιαία βάση, για να δούμε αν αυτές οι λέξεις-κλειδιά αυξάνουν την επισκεψιμότητα του site  και αν έχουν εμπορικό αποτέλεσμα ή όχι. Μπορεί να πάρει χρόνο για να βρούμε  τον κατάλληλο  συνδυασμό λέξεων-κλειδιών που θα μας αποδώσει όμως η προώθηση ιστοσελίδων, είναι επίπονη διαδικασία.

Advertisements

From → SEM, SEO

Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: